Tuesday, October 04, 2016

TVDW 02/10/2016 - Gordon Lightfoot - I'd do it again (1976)


Lange tijd kende ik 'm enkel van die paar grote hits, If you could read my mind en Sundown. Maar daarna tikte ik enkele jaren terug, op vakantie aan de Amerikaanse Westkust, enkele platen van hem op de kop. Fijne ontdekking was dat. Lightfoot is een echte troubadour, een folkie die al tokkelend op zijn gitaar verhalen vertelt. Liefdesverhalen ja, al toont zijn The Wreck of the Edmund Fitzgerald ook aan dat hij een goede chroniqueur is van Grotere Thema's.

Vorige week spekte ik mijn verzameling Lightfoot nog wat aan, met platen "Summertime dream" en "Endless Wire" (halve euro 't stuk!). Bijgevolg monopoliseerde de Canadees de draaitafel in het weekend. Met een langverwachte en oververdiende tvdw tot gevolg.


Labels:

2 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/u2knlc

4:17 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Een artiest is ie zeker, maar hij valt bij mij onder de categorie van stemmen die me niet (of toch zelden) kunnen bekoren. 't Heeft iets met klaren en smeuken te maken...

6:19 AM  

Post a Comment

<< Home