Thursday, April 27, 2017

TVDW 23/04/2017 - Rush - Anthem (1974)


In februari 2011 ging REO Speedwagon met een tvdw lopen, voor het nummer Roll With The Changes. In maart 2015 hadden ze een tvdw met Time for me to Fly. En telkens schreef ik min of meer hetzelfde verhaal erbij. Over die Amerikaanse vriend Chris, die in de voorafgaande week op bezoek was geweest en hoe dat een alibi was om samen luidkeels classic rock tunes te zingen. Afgelopen week was het weer van dattum, maar dan nog wat beter. Chris had wat vinylcadeautjes voor mij bij: drie platen van Rush. Waaronder het album dat helemaal bovenaan mijn bucket list stond, "Moving Pictures" - een van die twintig platen die ik mee zou nemen naar een verlaten eiland. Ook "Fly By Night" had hij bij voor me, het tweede album uit hun cataloog en het eerste met drummer Neal Peart, de man die al snel zou uitgroeien tot de tekstschrijver van de groep. "Fly By Night" heeft niet enkel een iconische hoes - die priemende ogen van een gigantische sneeuwuil - maar bevat ook alle elementen die van Rush zo'n boeiende groep zou maken. Openingsnummer Anthem is wat dat betreft exemplarisch. Oh ja, en natuurlijk gingen we ons in de paar dagen dat Chris op bezoek was, weer te buiten aan een portie classic rock. Dit keer kregen naast REO en Rush ook Queen, The Animals, de Stones en de Byrds een draaibeurt. Oude mannen en hun muziek, what can I say?

Labels:

3 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/r2zmyx

12:21 PM  
Anonymous zinnerboy said...

'A must see' over Moving Pictures - een plezier om die man bezig te horen
https://www.youtube.com/watch?v=JWyeMA78EEk

2:26 AM  
Blogger Koop said...

had het al eens gezien - maar toch nog maar eens gekeken. Ook op youtube: de classic albums reeks waarin de drie MP belichten, met zelfs een tiental minuten outtakes - ook goed!

5:08 AM  

Post a Comment

<< Home