Sunday, January 28, 2018

28/01/2018 - McGuinn Clark & Hillman - Backstage Pass (1978)


Ik wou eigenlijk iets uit de Greatest Hits van Crowded House posten die ik afgelopen vrijdag won bij een muziekquiz, maar ach, dat kennen we allemaal al, niet? Dan maar een curiositeit uit de late jaren zeventig. Deze drie heren waren natuurlijk ooit lid van de geweldige Byrds, maar toen ze in '78 terug bij elkaar kwamen, waren de tijden veranderd. Disco en softrock hadden de overgang, en dat hoor je in elke groef van hun titelloze comeback-plaat. Niet dat ze slecht is, maar ze is vooral gedateerd. Best grappig hoe die tijdsgeest ervoor zorgt dat de drie gerenommeerde countryrockers een U-turn maken. Ik wou eigenlijk Release Me Girl als tvdw nemen, de meest disco track van het album, maar daarvan vond ik niet meteen een youtube link die ik als mp3 kon rippen. Dan maar Backstage Pass, een song waarin de drie haast tot een kopie van de BeeGees worden gekneed - inclusief strijkers, opnieuw dat disco ritme en zelfs aan het eind een cheesy gemixt applaus. Faut-le-faire!

Labels: , ,

2 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/od28vx

11:30 AM  
Blogger zinnerboy said...

op zich niet slecht, maar die 'hey ooo's' zijn onvergeeflijk

12:18 AM  

Post a Comment

<< Home