Friday, January 19, 2018

TVDW 14/01/2018 - Icehouse - The Kingdom (1987)


Ze zijn intussen tussen de plooien van de tijd gezakt en zijn hier enkel nog bekend van Hey Little Girl, maar in hun thuisland Australië hebben ze best een grote aanhang, die van Icehouse. Aardige plaatjes maakten ze, met een intussen wat gedateerde synthpop sound die wat doet denken aan A-Ha, maar in de beste momenten ook aan een afgevijlde versie van Roxy Music. De tvdw is een goed voorbeeld, het klinkt met wat goede wil als een b-kantje van een single uit "Avalon". De song komt uit "Man of Colours", een plaat waarvan ik afgelopen week een test persing wist op de kop te tikken voor één euro. Ik heb intussen al zo'n 3000 vinylplaten, maar zo'n test persing, dat had ik nog niet. Hij gaat op discogs trouwens vlotjes richting het vijftigvoudige. En één van de songs, Electric Blue, werd meegeschreven door John Oates, zo lees ik net. Nou!

Labels:

3 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/quofkv

3:40 AM  
Blogger zinnerboy said...

Wat een toeval (alweer)... Vorige week zag ik op TV een film over The serious moonlight tour - destijds was ik erbij op het optreden van die tour in de Kuip... Een dag of zo later hoorde ik Midnight Oil op de radio en ik bedacht dat zij toen het voorprogramma van Bowie hadden gedaan, maar iets in mij zei dat het niet klopte, maar ik kon het maar niet 'vastpakken'. Nu weet ik het dus : Icehouse speelde toen het voorprogramma !!! Geweldige tvdw overigens.

6:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

tiens, nooit geweten dat ze het voorprogramma van Bowie mochten doen.
Heeft nog wel wat hé, enkele van die Icehouse songs!

6:55 AM  

Post a Comment

<< Home