Sunday, January 28, 2018

TVDW 21/01/2018 - The Smiths - Rusholme Ruffians (1985)


Ik heb altijd een wat ambigue relatie gehad met The Smiths. Aan de basis ligt een frustratie uit mijn jeugd. Dirk, de pretty boy van de school die alle meisjes kon krijgen, was van bij het begin een rabiate Smiths-fan. En alhoewel ik hem als vriend beschouwde en met hem de liefde voor Thomas Dolby, Level 42, Prefab Sprout en Echo & The Bunnymen deelde, gaf ik toch wat weerwerk als het The Smiths betrof. Ook al omdat die groep zo op handen gedragen werd door De Goede Smaak Politie - en dan durf ik al eens weerbarstig uit de hoek komen en koppig "neen" zeggen.

Lang duurde dat niet, want tweede plaat "Meat is Murder" en "The Queen is Dead" zijn echte meesterwerken. De laatste week wurmde de zinssnede "The last night at the fair / by the big wheel generator" zich om onverklaarbare reden in mijn geheugen.

Ik schrap even de honderden andere bedenkingen en opmerkingen en anecdotes rond The Smiths want de charcuterie staat al op tafel. Bij deze: Rusholme Ruffians!

Labels: ,

2 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/zo3ol2

3:31 AM  
Blogger Shamrockske said...

Hear Hear!

2:19 AM  

Post a Comment

<< Home